سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۶:۱۱:۱۷

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران خبر داد:
سرمایه‌گذاری ۳۲۲ میلیاردی و اشتغال ۸۰۰۰ نفری در بندر امام خمینی

باشگاه خبری فراساحل: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بهره‌برداری از ۲۰ پروژه بندری از جمله سیلو و مخازن با سرمایه‌گذاری ۱۷۷ میلیارد تومانی بخش خصوصی و ۱۴۵ میلیارد تومان سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با اشتغال ۸ هزار نفر در بندر امام خمینی، این بندر به قطب صنعتی تبدیل شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه افتتاح و بازدید از پروژه‌های بندر امام خمینی با بیان اینکه یک سوم عملیات دریایی کل کشور در بندر امام صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار پسکرانه فعال در بندر امام خمینی وجود دارد و در آینده ۹ هزار هکتار به آن اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول از بهره‌برداری از ۲۰ پروژه بندری از جمله سیلو و مخازن با سرمایه‌گذاری ۱۷۷ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی و ۱۴۵ میلیارد تومان از سوی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و گفت: فراخوانی برای ایجاد ۳۰۰ هزار سیلو در بندر امام خمینی اعلام شده که حجم گنجایش سیلوها به ۴ برابر خواهد رسید. وی افزود: ۲۲ تا ۲۳ میلیون تن حجم غلات ورودی به بنادر که ۷۰ تا ۸۰ درصد آن در بندر امام قرار می‌گیرد. همچنین با تدابیر جدید مکنده‌هایی با سرعت ۱۵۰ هزار تن در ساعت به منظور استفاده برای جابه‌جایی غلات در این بندر سفارش داده شده است تا تخلیه غلات از سیلوها و توزیع آن در داخل کشور تسریع شود.

وی با اشاره به وجود اسکله‌های ویژه نفت و فولاد در بندر امام خمینی، اتصال بندر به ریل را بسیار مهم دانست و گفت: خطوط ریلی اتصالی بندر امام- اهواز و تهران طی این مدت تجهیز شده است. همچنین مکنده‌هایی برای انتقال نفت و مایعات به کار گرفته شده است و در این بندر استفاده خواهد شد. وزیر راه وشهرسازی در ادامه به احداث اسکله ویژه فولاد در بندر امام خمینی اشاره کرد و توسعه شبکه ریلی در بنادر را مهم دانست و گفت: خطوط دوم راه‌آهن اهواز با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.



  کد خبر : 2638
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :